Новини

Перемога у 4-му (підсумковому) XXІ Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості в номінації «Історія України і державотворення».

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.07.2022 року №629 «Про нагородження переможців 4-го (підсумкового) етапу XXІ Всеукраїнського учнівського конкурсу» здобувачі освіти ДНЗ «Гущинецьке вище професійне училище» Саврась Сергій та Юрак Микола нагороджені Дипломами переможця за творчу і пошукову роботу «Хто за свободу вийшов проти смерті, тому немає смерті на землі».

Юнаки здобувають професію «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва», мріють стати висококваліфікованими механізаторами, є справжніми патріотами України. Вони детально дослідили життєвий і боєвий шлях колишнього випускника училища Юрія Гринчука, який загинув у боях за незалежність Вітчизни.

Вітаємо переможців та їх наставника, викладача історії та правознавства Хом’яка Василя Дмитровича!

Бажаємо їм подальших творчих успіхів і досягнень у пошуковій та дослідницькій роботі.

Перемога у всеукраїнському етапі XІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

 Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.07.2022 року №631 «Про  нагородження переможців ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка» учениця Теплицького професійного аграрного ліцею Вінницької області Сагайдак Альона Миколаївна здобула перемогу у фінальному етапі та  нагороджена ДИПЛОМОМ І СТУПЕНЯ серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

         Альона опанувала  в освітньому закладі  професію  «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування», нагороджена золотою медаллю “За високі досягнення у навчанні”. Старанна, здібна і творчо обдарована особистість. Закохана у  літературу, багато читає, пише вірші. Мріє стати філологом та видати збірку поезій.

Вітаємо переможницю  та її викладача – Тигипко Валентину Іванівну! Бажаємо їм подальших творчих успіхів, нових досягнень. Надалі підкорювати  мовно-літературні та життєві вершини!

Особливості організації нового навчального року у закладах професійної освіти

Лист МОН України про підготовку до початку 2022/23 навчального року та особливості організації освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти можна переглянути на сторінці Нормативне забезпечення освітнього процесу

ПРОТИДІЯ ТОРГІВЛІ ЛЮДЬМИ В УКРАЇНІ В ПЕРІОД ВІЙНИ

В період з 30 по 31 травня 2022 року Короленко Л. С. , методист  НМЦ ПТО у Вінницькій брала участь в  онлайн тренінгу, організатором якого був  освітній центр Верховної Ради у співпраці з Громадською організацією «Ла Страда-Україна/La Strada-Ukraine».

Тематика тренінгу «Протидія торгівлі людьми в Україні в період війни».

Мета тренінгу підготувати команду тренерів та тренерок до проведення занять для цільової аудиторії з групи ризику.

Головним завданням визначено: сформувати уявлення про суть торгівлі людьми та торгівлі дітьми як комплексної проблеми в період війни; ознайомити з термінологією по проблемі та нормативно-правовими актами щодо протидії торгівлі людьми; опрацювати основні шляхи потрапляння українських громадян до тенет торгівців людьми; виявити групи ризику; опрацювати правила безпечної поведінки та алгоритм звернення; актуалізувати знання щодо ідентифікації постраждалих осіб; опрацювати методичний матеріал для проведення занять.

За результатами тренінгу визначено основні пріоритетні напрямки подальшої роботи з працівниками психологічної служби закладів П(ПТ)О.

Психоемоційна підтримка дітей в умовах дистанційного навчання в період війни

Бувають у житті такі моменти –

В очах немає сліз, а в серці – море!

У кожного із нас є ці фрагменти,

Хтось плаче вголос, хтось ховає горе…

Так важко у собі усе тримати…

                           Людмила Степанишена

24 травня 2022 р. відбувся вебінар на тему “Роль та можливості педагогічних працівників щодо психоемоційної підтримки дітей в умовах дистанційного навчання в період війни”. На даному вебінарі опрацьовано таті питання:

  1. Особливості домашнього насильства як психотравми та його наслідків для дитини в період війни.
  2. Особливості реакцій на психотравмуючі події та проживання травматичного досвіду дітьми, зокрема у ситуаціях домашнього насильства в період війни.
  3. Роль педагога/дорослого в наданні або організації своєчасної психоемоціної допомоги/підтримки дитині, що перебуває в ситуації домашнього насильства. Особливості спілкування та взаємодії.
  4. Самодопомога в регуляції або відновленні емоціної рівноваги.

Всі ми об’єднані однією метою — допомогти!

У цей нелегкий для України час увесь світ єднається у відчайдушній боротьбі. Методисти Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області теж не стоять осторонь, а надають посильну допомогу у центрах внутрішньо-переміщених осіб та займаються волонтерством.
Зокрема, у Обласному гуманітарному штабі займаються пакуванням продуктових наборів, у ДПТНЗ “Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище” працюють у їдальні центру внутрішньо-переміщених осіб та ін.
Допомагаючи, ми маємо надію на краще життя!

Соціо-емоційна підтримка підлітків в Україні

Кожній людині зараз вкрай важливо відчути позитив у житті, перезавантажитися Дуже приємно чути, бачити, як активно працюють лідери учнівського самоврядування, відчувати їхню позитивну енергію й щирість у думках, відчуттях, діях… 

Методистом психологічної служби проведено  фасилітаційні кола в пілотному проєкті за підтримки UNICEF і Ла Страда-Україна/La Strada-Ukraine “Соціо-емоційна підтримка підлітків в Україні” .

 Під час зустрічі діти завдяки цікавим та дієвим арт-технікам покращували свій соціо-емоційний стан, вчилися справлятися зі стресом

   З побажанням Перемоги й в очікуванні нової зустрічі лідери повернулися до своїх домівок)

Все буде Україна

Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини, випуск №20, 2022 рік

З метою висвітлення проблем та перспектив науково-методичного забезпечення професійної (професійно-технічної) освіти, впровадження досвіду педагогічних технологій та авторських методик, розгляду аспектів педагогічної майстерності педагогів професійного навчання та розкриття сучасних підходів щодо загальноосвітньої підготовки та виховної роботи серед здобувачів освіти Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області з 2012 року здійснюється видання науково-методичного збірника «Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини».

Протягом І кварталу 2022 року підготовлено до друку №20 збірника. в який увійшло 55 статей педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти, вищої та фахової передвищої, загальної середньої освіти, методистів, керівників освітніх закладів, науковців. №20 Вісника знаходиться у друкарні та незабаром видання буде надруковано.

На разі редакційною колегією здійснюється редагування публікацій, поданих до №21 збірника.

У статтях педагогічні працівники діляться досвідом впровадження інноваційних навчальних технологій, використання сучасних інструментів та матеріалів, організації співпраці з роботодавцями та соціальними партнерами. Висвітлюють новітні аспекти управлінської діяльності. Багато статей присвячено проблемі організації дистанційного навчання, а також психологічного супроводу освітнього процесу.

Замовлення документів про освіту 2022




Інформаційно-виробничий вузол ІВС “ОСВІТА” у Вінницькій області продовжує в плановому режимі забезпечувати організацію замовлення, видачі та обліку документів про базову середню освіту та повну загальну середню освіту, а також забезпечує замовників додатками до документів про загальну середню освіту та відзнаками про досягнення у навчанні – золотими медалями «За високі досягнення у навчанні» та срібними медалями «За досягнення у навчанні».

Опрацьовуються списки здобувачів освіти, які вимушені були змінити місце навчання або місце проживання, та робиться все необхідне для забезпечення останніх документами про освіту.

Наразі у 2022 році було опрацьвано та замовлено 14274 свідоцтв про базову загальну середню освіту, 10154 свідоцтв про повну загальну середню освіту 188 срібних та 680 золотих медалей.

Закладами професійної (професійно-технічної) освіти замовлено 2574 свідоцтв про повну загальну середню освіту.



ГОТУЄМОСЬ ДО ЗНО 2022



Міністерство освіти і науки України затвердило Порядок проведення у 2022 році національного мультипредметного тесту.

Документ регламентує особливості проведення НМТ у формі комп’ютерного онлайн-тестування, створення спеціальних умов проходження іспиту для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими станом здоров’я, порядок визначення результатів національного мультипредметного тесту.

Докладну інформацію про національнй мультипредметний тест розміщено в рубриці «Вступні випробування у 2022 році». Тут можна знайти календар проведення НМТ, відповіді на питання: якими будуть зміст і типи завдань кожного блоку тесту, як їх будуть оцінювати, скільки результатів отримає учасник тестування. Крім цього, запропоновано добірку корисних ресурсів, які допоможуть повторити теми, а демонстраційний варіант НМТ дозволить призвичаїтись до роботи в середовищі онлайн-тестувальників.

Наказом Міністерства освіти і науки України від 12 травня 2022 року № 434 затверджено календарний план організації та проведення у 2022 році національного мультипредметного тесту (НМТ). Нагадаємо, що НМТ – це тест для вступу на бакалаврський (магістерський для медиків) ступінь закладів вищої освіти у 2022 році

Якщо протягом основного періоду реєстрації створено реєстраційну картку учасника ЗНО, здобувач освіти є потенційним учасником НМТ.  Для того, щоб мати змогу взяти участь у НМТ потрібно обов’язково  на власній Інформаційній сторінці  з 20 травня до 7 червня підтвердити бажання проходити тестування й обрати із запропонованого переліку назву населеного пункту, у якому (або поблизу з яким) планується перебування в період проведення НМТ. Ті випускники, які у визначений період не підтвердять своєї участі в НМТ, на жаль, не зможуть скласти тестування. Зрозуміло, що ситуація стрімко змінюється, тож з 21 червня до 7 липня потрібно обов’язково обрати назву населеного пункту, де було б зручно учням проходити НМТ.

Тестування проходитиме в три сесії:
– основна: 18 липня – 10 серпня;
– додаткова: 16–20 серпня;
– спеціальна: 12–16 вересня.

Переважна більшість учасників тестування, які з 1 лютого до 19 квітня зареєструвалися для участі в ЗНО, братиме участь в основній сесії НМТ, а ті, хто не матимуть змоги прибути до тимчасових екзаменаційних центрів під час основної сесії, зможуть пройти тестування під час додаткової або спеціальної. Для цього учасникові/учасниці потрібно подати заявку для
участі у відповідній сесії тестування. Це можна буде зробити 1–10 серпня – для участі в додатковій сесії, 1–7 вересня – для участі в спеціальній сесії.

До 12 липня 2022 року для зареєстрованих учасників з’явиться можливість завантажити зі своїх інформаційних сторінок запрошення-перепустки, де буде зазначено дату, час і місце проведення НМТ. Учасники ж інших сесій НМТ матимуть змогу дізнатися про дату, час і місце проведення тестування до 12 серпня (додаткова сесія) і 10 вересня (спеціальна сесія).

Інформацію про результати основної сесії НМТ за шкалою 100-200 балів буде розміщено на Інформаційних сторінках учасників тестування до 12 серпня 2022 року, додаткової сесії – до 21 серпня 2022 року, спеціальної – до 19 вересня 2022 року.

Періодично потрібно заходити на власні Інформаційні сторінки, щоб не пропустити повідомлення від Українського центру оцінювання якості освіти, а також стежити за новинами на сайті.

Якщо здобувач освіти досі не має логіну і пароля для доступу до Інформаційної сторінки, необхідно скористатися сервісом «Отримання доступу до Інформаційної сторінки учасника ЗНО-2022/НМТ-2022».

Якщо учні планують проходити НМТ, але вчасно не створили реєстраційну картку, можна це зробити з 10 до 20 червня, а потім 8–12 липня на власних Інформаційних сторінках обов’язково підтвердити бажання проходити НМТ. Тоді буде запрошення для участі в додатковій сесії НМТ.

Докладніше про те, як підтвердити участь в НМТ, як повідомити про місце перебування під час основної сесії НМТ, як відбуватиметься тестування, коли та де, можна дізнатися, переглянувши перший  вебінар  із серії безкоштовних щоденних вебінарів на платформі  iLearn .