Новини

210 літ – лише подих вічності: Шевченко, чий голос лунає крізь століття

9 березня 2024 року світ відзначатиме 210-річчя від дня народження Тараса Шевченка – видатного українського поета, художника, борця за свободу. Це знаменна дата, яка дає нам можливість згадати про велич Тараса Шевченка, адже його творчість стала невід’ємною частиною української культури та ідентичності.

Твори  Тараса Шевченка перекладені 147 мовами світу, а його вплив відчувається у творчості багатьох поетів світу. Відзначення ювілею Шевченка – це не лише можливість згадати про його велич, але й шанс для нових креативних проєктів.

З нагоди ювілею Міністерство культури та інформаційної політики України затвердило план заходів, які пройдуть по всій країні. Програма передбачає низку культурних, мистецьких та інформаційних заходів як в Україні, так і за її межами. У рамках цих заходів:

  • проведення культурно-мистецького заходу з урочистого нагородження лауреатів Національної премії України імені Тараса Шевченка;
    • проведення фестивалю “Мистецька академія “Шевченко — шлях до Перемоги” у м. Каневі;
    • організацію та проведення тематичних заходів (фестивалів, майстер-класів, лекцій, читань, літературних вечорів, вистав і концертних програм, засідань за круглим столом, науково-практичних конференцій, семінарів, ретроспективних кінопоказів), присвячених 210-річчю від дня народження Тараса Шевченка;
    • проведення закордонними дипломатичними установами України заходів, присвячених 210-річчю від дня народження Тараса Шевченка, залучивши до участі представників української діаспори та осіб, які тимчасово перебувають за межами України у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України
    • підготовку та публікацію книжкових видань: “Кобзар”, “Шевченкіана Юрія Меженка”, тематичний ілюстрований том “Шевченківська енциклопедія: місця перебування та інші топоніми”
    • надання підтримки з організації та проведення кінофестивалів, кінопрем’єр щодо промоції 210-річчя від дня народження Тараса Шевченка, зокрема показу фільмів “Тарас. Повернення” і “Кобзар. Історія однієї книги” під час всесвітнього кіномарафону “Cinemaid Ukraine Charity Film Marathon”
    • розроблення моделей інформаційних продуктів, зокрема графічного характеру, для планування, організації та реалізації інформаційної кампанії на тему “Відзначення 210-річчя від дня народження Тараса Шевченка”
    • сприяння широкому висвітленню заходів із підготовки та відзначення 210-річчя від дня народження Тараса Шевченка

Шевченко – це безсмертний голос України, що лунає крізь століття. Нехай же слова Великого Кобзаря завжди звучать у наших серцях, дають нам силу та віру в Перемогу!

З ювілеєм, Кобзарю!

Проєкт USAID «Розвиток трудового потенціалу України»

Із початком повномасштабного вторгнення Україна зазнала катастрофічних руйнувань усіх видів інфраструктури та виробничих об’єктів. Тисячі громадян України залишилися без можливості працювати, утримувати себе та свої сім’ї, бо були вимушені мігрувати.

В умовах сьогодення потрібно приймати важливі рішення та змінювати звичні принципи підготовки кадрів, аби якнайшвидше змінити ситуацію на краще та знизити рівень безробіття в Україні.

Проєкт «Розвиток трудового потенціалу для України», за сприяння  USAID, націлений на поступове відновлення ринку праці та надання населенню нових кар’єрних можливостей. Пріоритетними напрямами є: агровиробництво та агроперевезення, будівництво, машинобудування, виробництво, обслуговування. 

З цією метою в нашому регіоні розповсюджувалися інформаційні банери про проєкт USAID, де, зокрема, мова йде про підготовку за короткотривалими програмами. Такі банери були розміщені в місцях перебування внутрішньо переміщених осіб, у Вінницькій філії Вінницького обласного центру зайнятості та в гуртожитках ЗП(ПТ)О м. Вінниці: ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище», ДНЗ «Вище професійне училище № 7 м. Вінниці», ДНЗ «ЦПТО № 1 м. Вінниці» та ДНЗ «Вінницький ЦПТО технологій та дизайну». 

Обласний воркшоп з підготовки та проведення атестації керівних кадрів та педагогічних працівників ЗП(ПТ)О

27.02.2024 року відбулась робоча онлайн-зустріч з методистами та заступниками директорів з питань атестації керівних та  педагогічних кадрів ЗП(ПТ)О з таких питань:

1. Організація та проведення атестації керівників ЗП(ПТ)О;

2. Організація та проведення атестації педагогічних працівників ЗП(ПТ)О;

3. Заповнення документації.

Тренінг «Проєкти Erasmus+: пріоритети, формування проєктних заявок, логіко-структурний підхід»

22 – 23 лютого 2024 року, пройшов дводенний тренінг для представників закладів професійної освіти «Проєкти Erasmus+: пріоритети, формування проєктних заявок, логіко-структурний підхід». Вінницьку область представили методист Навчально-методичного центру у Вінницькій області Ткачук Ганна Едуардівна та методист ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти №1 м.Вінниці» Краснова Алла Василівна.

Тренінг організовано Національним Еразмус+ офіс в Україні спільно з Міністерством освіти і науки України та Folkuniversitetet (Швеція).

Під час тренінгу учасники отримали глибокі знання та практичні навички, які допоможуть успішно створювати та реалізовувати проєкти Erasmus+, сприяючи розвитку закладів професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької області.

З матеріалами тренінгу можна ознайомитись за посиланням

#ErasmusPlus #ErasmusUA #StandWithUkraine #ErasmusJointForcesUA

Цикл тренінгів для працівників психологічної служби

Цикл тренінгів для працівників психологічної служби

Цілком зрозуміло, що переживання учасниками освітнього процесу подій жахіття, входження і тривале перебування в стані стресу, вияв тривожності в поведінкових і фізіологічних проявах вимагає професійно – психологічної допомоги. Саме тому одним із важливих пріоритетів в діяльності є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які страждають від російської воєнної агресії.

12.02.2024 р. на базі Вінницького обласного молодіжного центру “Квадрат” відбувся фінальний цикл тренінгів на тему: «Психогігієна синдрому професійного вигорання у практичних психологів та соціальних педагогів ЗП(ПТ)О», по завершенню якого всім учасникам вручено сертифікати, що свідчать про отримання теоретичних знань та практичних вмінь із зазначеної тематики.

Зважаючи на виклики сьогодення, воєнний стан, реформи в освітній галузі та зміни свідомості кожного громадянина, підвищувати резильєнтність, потрібно усім громадянам, незалежно від того, ким вони працюють і які посади обіймають.

«Skills4Business Ukraine: Підтримка розвитку навичок підприємництва

Представники Центру: Лілія Мусій, Ганна Ткачук та Алла Гордійчук взяли участь у
ІІ Регіональній навчально-практичній конференції «Skills4Business Ukraine: Підтримка розвитку навичок підприємництва» від Junior Achievement Ukrain, яка відбулась 8 лютого 2024 року у м.Львів.

Основною метою заходу є обговорення питань пов’язаних із розвитком підприємницьких навичок серед студентів закладів професійної освіти та заснування власної справи дорослими, з особливою увагою на жіночому підприємництві.

Психогігієна синдрому професійного вигорання

Не зупиняючись на досягнутому, і далі працюємо над питанням щодо запобігання професійного вигорання та підвищення резильєнтності у працівників психологічної служби ЗП(ПТ)О.

07.02.2024 р. Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області спільно з Чеською гуманітарною організацією «Людина в біді», на базі Вінницького обласного молодіжного центру “Квадрат” відбувся ІІ етап циклу тренінгів на тему: «Психогігієна синдрому професійного вигорання у практичних психологів та соціальних педагогів ЗП(ПТ)О».

Обласний вебінар на тему: «Електронне портфоліо як інструмент презентації професійної діяльності сучасного педагога»

31 січня 2024 року Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області проведено обласний вебінар «Електронне портфоліо як інструмент презентації професійної діяльності сучасного педагога».

Захід пройшов у вигляді презентації кращих робіт обласного конкурсу «Електронне портфоліо як інструмент педагогічного маркетингу сучасного педагога» серед педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти Вінниччини.

Модератори заходу Стецюк Надія Петрівна та Ткачук Ганна Едуардівна у своїх виступах підвели підсумки конкурсу, представили аналітику щодо готовності педагогів використовувати електронне портфоліо як інноваційний інструмент для представлення власної педагогічної діяльності та досягнень, акцентували увагу учасників на основних напрямах діяльності Творчої педагогічної лабораторії, в рамках якої проходила презентація освітянських напрацювань.

Кращі роботи даного конкурсу було презентовано педагогами закладів професійної (професійно-технічної освіти» Вінниччини.

Червоняк Галина Володимирівна, викладач інформатики та інформаційних технологій ДПТНЗ «Жмеринське вище професійне училище» презентувала виступ на тему «Електронне портфоліо педагога як об’єктивна технологія аналізу результатів педагогічної діяльності»;

Рогозовська-Косунець Анастасія В’ячеславівна, викладач історії ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти технологій та дизайну» представила виступ на тему «Е-портфоліо як інструмент інформаційно-комунікаційної діяльності викладача»;

Кочмарук Ірина Михайлівна, викладач спеціальних предметів ДПТНЗ «Жмеринське вище професійне училище» виступила з презентацією на тему «Електронне портфоліо як індивідуальна траєкторія підвищення кваліфікації педагога»;

Дробіна Тетяна Леонідівна, викладач спеціальних предметів ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту» презентувала виступ на тему «Створення е-портфоліо у вигляді інтерактивного плакату за допомогою програми PowerPoint»;

Кліщук Роман Петрович, викладач спеціальних предметів ДПТНЗ «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти» ознайоми присутніх з темою «Е-портфоліо як засіб узагальнення та представлення педагогічного досвіду»;

Паламарчук Інна Олександрівна, викладач математики ДНЗ «Гущинецьке вище професійне училище» розкрила тему «Педагогічне портфоліо як ефективний засіб самоаналізу та самооцінки професійної діяльності»;

Демченко Тетяна Миколаївна, викладач англійської мови ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти переробної промисловості» презентувала виступ на тему «Використання електронних сервісів для створення професійного портфоліо педагога»;

Капітанчук Валентина Олександрівна, викладач математики ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» виступила з темою «Електронне портфоліо як інструмент самооцінки педагога».

Захід сприяв впровадженню та поширенню використання електронних портфоліо серед педагогічного співтовариства й показав позитивний вплив електроного портфоліо на сприйняття педагога як сучасного, компетентного фахівця.

Підсумки обласного етапу ХІV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

І місце

Похила Ольга (ДПТНЗ «Хмільницький аграрний центр професійно-технічної освіти»), викладач Яргункіна Світлана Анатоліївна;

Мороз Руслана  (ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»), викладач Білік Ірина Олександрівна.

ІІ місце

Мукоїд Богдана  (ДНЗ «Браїлівський професійний ліцей»),  викладач Сваричевська Тамара В`ячеславівна;

Сорока Вікторія  (ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»), викладач Нагірна Тетяна Василівна;

Ліс Софія  (ДПТНЗ «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти»), викладач Слюсар Ірина Анатоліївна;

Осінська Катерина  (ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти №1 м. Вінниці). викладач Бамбура Тетяна Василівна.

ІІІ місце

Шевчишена Ольга (ДНЗ «Вище професійне училище №7 м. Вінниці»), викладач Довгалюк Оксана Юріївна;

Тарасюк Софія Олексіївна (ДНЗ «Крижопільський професійний будівельний ліцей»), викладач  Макарєєва Надія Іллінічна;

Стасюк Анастасія  (Зозівський професійний аграрний ліцей Вінницької області), викладач Гуля Галина Володимирівна;

Голосов Ілля  (Вище професійне училище №41 м. Тульчина), викладач Лобанова Ольга Миколаївна;

Южаков Олександр  (ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти переробної промисловості»), викладач  Бессараб Олена Володимирівна;

Безобюк Ксенія  (ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти технологій та дизайну), викладач Рибачук Анна Володимирівна;

Мельник Данііл  (ДНЗ «Гущинецьке вище професійне училище»),  викладач Ковальчук Наталія Миколаївна.

Підсумки обласного етапу  ХХІV  Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика

І місце

Єременко Анастасія (ДПТНЗ “Хмільницький аграрний центр професійно-технічної освіти»), викладач   Карпік Оксана Захарівна.

ІІ місце 

Галаган Юлія  (ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»), викладач Коршманюк Валентина Василівна;

Піщенко Єгор  (ДПТНЗ «Жмеринське вище професійне училище»), викладач Шевчук Тетяна Володимирівна.

ІІІ місце

Москаленко Микола  (ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти технологій та дизайну»), викладач Бойчук Оксана Юхимівна;

Башта Вікторія  (ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти №1 м. Вінниці»), викладач Чопова Світлана Анатоліївна;

Лесик Богдан  (ДНЗ «Барський професійний будівельний ліцей»), викладач Білоус Ольга Геннадіївна;

Лукашевич Аліна (ДНЗ «Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник»), викладач Ніколюк Олена Іванівна;

Іщенко Маргарита  (Вище професійне училище №11 м. Вінниці), викладач Паламарчук Софія Євгенівна;

Теплицький Вячеслав  (ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»), викладач Ластівка Ірина Володимирівна.

ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНИХ КОНКУРСІВ!

Психогігієна синдрому професійного вигорання у практичних психологів та соціальних педагогів ЗП(ПТ)О

З метою попередження професійного вигорання та підвищення резильєнтності для практичних психологів і соціальних педагогів ЗП(ПТ)О Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області спільно з Чеською гуманітарною організацією «Людина в біді», на базі Вінницького обласного молодіжного центру “Квадрат” з 25.01.2024 р. розпочато впровадження циклу тренінгів з даної тематики.

Оскільки емоційне (професійне) вигорання – процес поступової втрати емоційної, когнітивної і фізичної енергії, що проявляється в симптомах емоційного, розумового виснаження, фізичної втоми, особистої відгородженості і зниження задоволення від виконаної роботи, вкрай важливо працювати над покращенням індивідуальної ефективності шляхом посилення рівня знань із профілактики вигорання та навичок управління стресом і емоційними станами.