Новини

Впровадження нового Державного стандарту з професії «Кухар»

Відповідно до плану роботи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області 10 травня 2022 року було проведено чергове засідання робочої групи, яка складалась з методистів Центру, заступників директорів та викладачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти. На засіданні було обговорено специфіку впровадження нового стандарту з професії «Кухар» та розроблення навчальних планів. Представники закладів поділились своїми напрацюваннями та пропозиціями.

Результати роботи групи було розіслано на електронні адреси усім 23 закладам професійної (професійно-технічної) освіти, де здійснюється підготовка кваліфікованих робітників з професії «Кухар».

Про презентацію навчального посібника «Малярні та опоряджувальні роботи»

4 травня 2022 року відповідно до Меморандуму про співробітництво між МОН України та
компанією ТзОВ «Снєжка-Україна» проведено презентацію навчального посібника «Малярні та опоряджувальні роботи». Участь у заході взяли методисти НМЦ ПТО у Вінницькій області та заклади ЗП(ПТ)О, які мають навчально-практичні центри за галузевим спрямуванням «Будівництво» та здійснюють підготовку кадрів для будівельної галузі. Зі слів Генеральної директорки Департаменту професійної освіти МОН України Шумік І.В. «Для опанування отримання професії здобувачами освіти електронна версія навчального посібника «Малярні та опоряджувальні роботи» буде розміщена у відкритому доступі на сайті МОН України».

Вступники мають підтвердити свою участь у ЗНО

Майбутні учасники зовнішнього незалежного оцінювання мають підтвердити свою участь у тестуванні.

Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти.

Зокрема, вступники, які створили реєстраційні картки, ще не є учасниками Національного мультитесту ЗНО. Для участі в тестуванні вони мають обов’язково підтвердити своє бажання проходити тест на своїх інформаційних сторінках. Відповідна опція буде доступна у травні.

Окрім того, майбутні учасники ЗНО мають повідомити організаторів про те, у якому регіоні вони перебуватимуть у липні.

Ті учасники, які встигли отримати сертифікат учасника ЗНО, мають доступ до своєї сторінки уже зараз. Багато учасників отримали інформацію про логін і PIN-код для доступу від керівників закладів освіти, де вони навчаються.

Інші ж зареєстровані особи невдовзі отримають на вказаний під час реєстрації номер мобільного телефону SMS із даними для входу на інформаційну сторінку.

Якщо ж учасники не отримають цих відомостей, то з 12 до 19 травня працюватиме спеціальна гаряча лінія, де можна буде дізнатися номер і PIN-код для доступу до інформаційної сторінки.

Водночас вступники, які не зареєструвалися (тобто не сформували реєстраційну картку)  упродовж періоду реєстрації (1 лютогоー19 квітня), зможуть зробити це в червні, коли відбуватиметься додатковий період формування реєстраційних карток. Такі особи зможуть взяти участь в додатковій сесії тестування.

ЗНО 2022 року – як буде проводитись в умовах воєнного стану

Верховна Рада України затвердила зміни щодо проведення у 2022 році зовнішнього незалежного оцінювання.  Надано роз’яснення щодо формату проведення ЗНО, структури тестів  та  оцінювання завдань.

Через війну України з Росією ЗНО буде проведено у спрощеному форматі. Верховна Рада ухвалила відповідний законопроєкт № 7132.

Які тести треба буде здавати, який формат проведення ЗНО, як зареєструватись на ЗНО розповів на пресконференції 1 квітня 2022 року очільник Міністерства освіти і науки України Сергій Шкарлет та голова комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак.

Які тести будуть складати  у 2022 році випускники шкіл України? Як вони будуть оцінюватися?

У вступників цього року буде  один мультипредметний тест, який складатиметься з трьох предметів: української мови, (без завдань з української літератури), математики та історії України. Всього буде 60 завдань, які треба буде виконати за 80 хвилин. Чому обрали саме ці три предмети? Тому що всі вони вивчаються у приблизно однакових умовах, – відповів Сергій Шкарлет. Оцінюватись мультидисциплінарний тест буде відповідно чинним програмам ЗНО, результат по кожному предметі подаватиметься у тестових балах за шкалою 100-200.

Коли випускники будуть проходити тестування?

У  комітеті  Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій назвали орієнтовний період складання ЗНО. За словами голови цього комітету, Сергія Бабака, попередньо мультипредметний тест буде здаватися у липні. Все залежить від ситуації на фронті. Якщо ситуація не погіршиться, терміни тестування не зміняться. Демонстраційний варіант повинен з’явитися у червні.

Яким чином проводитиметься тестування?

Як минулими роками формат проведення тестування – офлайн. На питання, чому ЗНО не будуть проводити онлайн, голова профільного комітету ВР Сергій Бабак зазначив, що у разі онлайн-формату може бути значне технічне перенавантаження і проблеми з автентифікацією дитини. Випускники повинні будуть прийти до визначеного в районі місця проживання або місця тимчасового перебування центру тестування.

Через  загрозу повітряних тривог у різних регіонах тестування проводитиметься в різні дні. За словами голови комітету Верховної Ради з питань освіти та науки Сергія Бабака на проходження тесту випускники матимуть мінімум 10 днів і це без урахування можливої додаткової сесії. Якщо хтось не зможе прийти на ЗНО сьогодні, зможе це зробити наступного разу.

Кожного разу варіанти тестів будуть різними. Залежно від кількості днів буде і кількість варіантів. Наприклад, якщо випускники складатимуть тести 10 днів, значить буде і 10 варіантів тестів.

Як буде гарантована безпека під час тестування?

Під час повітряної тривоги проведення загального тесту буде призупинено, а його учасники перейдуть у безпечне місце. Після закінчення тривоги випускники зможуть повернутися до тестування.

Як зареєструватися на ЗНО?

Випускники, які планують вступати до вищих навчальних закладів у 2022 році, повинні зареєструватися на ЗНО, створити реєстраційну картку та віддати її керівнику закладу освіти або надіслати до відповідного регіонального центру оцінювання якості освіти. Створити картку можна за посиланням. Детальнішу інформацію можна одержати у регіональних центрах оцінювання якості освіти.

Чи зможуть випускники з окупованих територій складати ЗНО?

За словами Сергія Шкарлета,  на сьогодні на тимчасово окупованих територіях через небезпеку для життя неможливо складати тести. Таким дітям потрібно переїхати на підконтрольну територію. Саме для цього будуть запроваджені додаткові та спеціальні сесії. Такі сесії, планується,  будуть проведені навіть на території Західної Європи.

Також надана інформація щодо вступу у заклади вищої освіти тих випусків, які перебувають за кордоном. Вони зможуть скласти національний мультипредметний тест на території країн ЄС: або у столицях європейських держав, або на базі університетів цих країн.

Кошти за пробне ЗНО повертатимуть за спеціальною процедурою

Усім здобувачам освіти, зареєстрованим на пробний етап зовнішнього незалежного оцінювання, який скасували, повернуть сплачені кошти.

Про це повідомив міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет.

Гроші учасникам скасованого пробного тестування повернуть до кінця року, однак конкретних термінів глава МОН не озвучив.

“Повідомляю, що всі, хто зареєструвався, до кінця року зможуть повернути кошти, що не були використані для підготовки до пробного ЗНО”, – запевнив Шкарлет.

За його словами, після того, як президент України підписав указ про спрощення ЗНО, потреби у пробному тестуванні немає.

Також він анонсував розробку схеми повернення коштів, сплачених за пробне ЗНО.

Розробкою механізму повернення коштів наразі займається Український центр оцінювання якості освіти. Глава Міністерства освіти і науки України додав, що незабаром відомство оприлюднить всі деталі.

“На жаль, внаслідок жорстокої військової агресії РФ проти України мусимо вносити корективи в заплановані освітні заходи. Дякую всім за розуміння”, – зауважив міністр освіти.

Атестація методистів НМЦ ПТО у Вінницькій області

29 березня 2022 року у конференц-залі Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області відбулось засідання атестаційної комісії. Заслухавши характеристики методистів та звіти про роботу у міжатестаційний період на відповідність займаній посаді було проатестовано п’ятеро методистів. За результатами голосування було порушено клопотання перед атестаційною комісією ІІІ рівня про відповідність чотирьох методистів раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та про присвоєння одному методисту кваліфікаційної категорії «спеціаліст ІІ категорії»

Вітаємо з Днем єднання України!

Наразі єдність – це наша найпотужніша зброя. Зараз, як ніколи, ми маємо стояти пліч-о-пліч один із одним і не дати ворогу здолати незламний дух і волю незалежної нації. Пам’ятайте, що держава – це не тільки територія, це не лише цифри у звітах. Сила країни – у єдності українських земель, а сила народу – у єдності людей. Сьогодні ми, як ніколи, об’єднані вірою, любов’ю і прагненням кращого майбутнього нашої батьківщини. Тільки разом ми зможемо подолати всі труднощі  і нарешті здобути справедливий мир.

Колектив Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області бажає усім здоров’я, миру, злагоди. Нехай розум, воля і любов до України згуртовують нас у всіх справах, у розбудові соборної демократичної України! Бо в єдності – наша сила!

Ми – великий Український народ. Слава Україні!

Засідання обласної методичної секції заступників директорів ЗП(ПТ)О

 Навчально-методичним центром професійно-технічної у Вінницькій області 11 лютого 2022 року проведено в онлайн-форматі засідання  обласної методичної секції заступників директорів ЗП(ПТ)О з навчальної роботи на тему:  «Змішане навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти області».

Відкрив засідання обласної методичної секції  Дорош Василь Степанович – директор  Навчально-методичного центру, кандидат юридичних наук, доцент.

З планом роботи обласної методичної секції на 2022 рік ознайомила учасників засідання Зав’ялова Емілія Пилипівна, голова методичної секції, заступник директора з навчальної роботи ВПУ №41 м. Тульчина.

З досвіду роботи щодо здійснення внутрішнього аудиту організації освітнього процесу виступила заступник директора з навчальної роботи ВХПТУ №5 м. Вінниці Пилявець Марина Степанівна, кандидат педагогічних наук.

Виступила на тему: «Особливості та переваги змішаного навчання для закладів професійної (професійно-технічної освіти»,  Оліх Майя Володимирівна, заступник директора з навчальної роботи ВПУ №11 м. Вінниці.

 Досвідом роботи«Взаємодія між учасниками освітнього процесу під час змішаного навчання» поділилась Огороднік Тетяна Федорівна, заступник директора з навчально-виробничої роботи Кузьминецького професійного аграрного ліцею.

Виступила на тему:«Створення стратегії змішаного навчання закладу освіти» Руденко Зінаїда Андріївна, заступник директора з навчально-виробничої роботи ДНЗ «Немирівський професійний ліцей».

Досвідом роботи «Система оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти при змішаному навчанні» поділилась Коломійчук Олена Олександрівна, заступник директора з навчальної роботи ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту».Виступила на тему:«Цифрові компетенції учасників освітнього процесу та дистанційне навчання»  Крук Ольга Павлівна, заступник директора з навчально-виробничої роботи ДНЗ «Гущинецьке вище професійне училище».

Про використання у практичній роботі навчально-методичного посібника «Змішане навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти» виступив Марчук Василь Анатолійович,методист вищої категорії НМЦ ПТО у Вінницькій області.

Підбив  підсумки роботи секції – Дорош Василь Степанович, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області.

ОНЛАЙН-ВЕБІНАР ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗАКЛАДІВ ПРОФЕСІЙНОЇ (ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ) ОСВІТИ

       За ініціативи Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області та за сприяння Вінницького регіонального центру оцінювання якості освіти   08 лютого 2022 року   проведено онлайн-вебінар для викладачів англійської мови закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

      Методист ВРЦОЯО Новікова Оксана Ігорівна ознайомила учасників заходу  із основними аспектами складання державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови.

       Зміст сертифікаційної роботи визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Програму розроблено на основі чинної навчальної програми з англійської мови  для закладів загальної середньої освіти.

Сертифікаційна робота з англійської мови налічує 59 завдань різних форм та складається з чотирьох частин: «Розуміння мови на слух (аудіювання)» (16 завдань), «Читання» (22 завдання), «Використання мови» (20 завдань) і «Письмо» (одне завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю).

       Здобувачі освіти, які вибрали англійську мову для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання,  отримають оцінку за шкалою 1–12 балів. Для тих, хто вивчав англійську мову на рівні стандарту, у процесі визначення результату буде використано тестовий бал, отриманий учасником за виконання завдань №1–16 частини «Розуміння мови на слух (аудіювання)», №17–32 частини «Читання», №39–43, №49–53 частини «Використання мови» та №59 частини «Письмо».

Участь здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти у фінальному етапі ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу серед учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка

05 лютого 2022 року  здобувачі освіти  закладів професійної (професійно-технічної) освіти Сагайдак Альона   (Теплицький професійний аграрний ліцей Вінницької області) та Гнатовська Анна (ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»)    брали участь у фінальному етапі ХІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу серед учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка.

       Учасників конкурсу привітали міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет та уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь.

       Слова підтримки прозвучали від організаторів свята – Курінної Ліни Вікторівни, головного спеціаліста відділу загальної середньої та дошкільної освіти Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, та Кущ Ольги Петрівни, доцента кафедри філології та гуманітарних наук, кандидата філологічних наук, доцента Вінницької академії безперервної освіти, голови журі ІІІ етапу конкурсу.

      Конкурсні завдання дають можливість кожному учаснику розкрити творчий потенціал, філологічне мислення та філософське бачення через творчість Тараса Шевченка.