Новини

ТРЕНІНГ ДЛЯ РОЗРОБНИКІВ ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ З РОБІТНИЧИХ ПРОФЕСІЙ

22 липня 2021 року на базі НМЦ ПТО у Вінницькій області відбувся тренінг для розробників освітніх стандартів з робітничих професій.

Відкрив засідання директор НМЦ ПТО у Вінницькій області Василь Дорош, який привітав учасників тренінгу та наголосив на важливості розробки стандартів з професій, які затребувані ринком праці.

Про особливості розроблення освітніх стандартів у 2021 році виступив Юрій Кравець, державний експерт директорату професійної освіти МОН України.

Юрій Слічний, методист НМЦ ПТО у Вінницькій області представив проєкти освітніх стандартів з таких професій: авторемонтник, машиніст дорожньо-будівельних машин, монтер колії, робітник на лісокультурних (лісогосподарських) роботах.

В тренінгу  брали участь члени робочих груп з розробки стандартів – методисти НМЦ ПТО у Вінницькій області, педагогічні працівники ЗП(ПТ)О Вінниччини, роботодавці, фахівці НМЦ ПТО та педагогічні працівники закладів професійної (професійно-технічної) освіти Хмельницької та Житомирської областей.

Нагородження призерів Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності

     Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 17 березня 2021 р. № 320 «Про організацію та проведення III етапу Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти у 2021 році» у квітні – травні відбулись Всеукраїнські конкурси фахової майстерності з професій: «Перукар», «Електрогазозварник», «Штукатур», «Верстатник широкого профілю», «Машиніст тепловоза», кваліфікація «Помічник машиніста тепловоза».

     22 червня 2021 року в актовій залі Міністерства освіти і науки України, відбулось урочисте нагородження призерів,  які посіли І – ІІІ місця, відповідно до списків, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 02 червня 2021 р. № 611 «Про підсумки III етапу Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти у 2021 році».

      З вітальним словом до присутніх звернувся Ігор Миколайович Гарбарук  – заступник МОН України: “Я радий бачити у стінах Міністерства освіти і науки призерів Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності та майстрів виробничого навчання, які готували їх до змагань. Для того, щоб стати кращими на рівні країни, ви пройшли непростий шлях. Наприклад, першими випробували дистанційний підхід в оцінці професійних компетентностей. Бажаю, щоб на вашому шляху до професійного успіху траплялося якнайменше перепон” (з офіційного сайту Міністерства освіти і науки України).

     Здобувачі освіти закладів професійної освіти, які стали призерами Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності, отримали нагороди та цінні подарунки, а також будуть отримувати стипендію Президента України. Майстри виробничого навчання, викладачі, які здійснювали підготовку учасників  для участі в конкурсі, були відзначені Подяками Міністерства освіти і науки України.

ЗАСІДАННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ РАДИ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОГО ЦЕНТРУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

Відповідно до плану роботи навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Вінницькій області на 2021 рік, 15 червня 2021 року на базі ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» відбулось засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області.

Відкрив засідання голова навчально-методичної ради, кандидат юридичних наук, доцент, директор НМЦ ПТО у Вінницькій області Дорош Василь Степанович. У вступному слові він повідомив питання порядку денного, визначив напрями діяльності навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області .

На даному засіданні було запропоновано до розгляду 6 проєктів рішень.

Одним із пріоритетних питань було внесення змін до складу навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області та редакційної колегії збірника науково-методичних праць «Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини» у Вінницькій області. З даного питання виступав голова навчально-методичної ради Дорош Василь Степанович.

Члени методичної ради обговорювали та затверджували  проєкти рішень з наступних питань:

1) Затвердження до друку статей дев’ятнадцятого номера збірника науково-методичних праць «Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини». Заслухали (Западнова Світлана Анатоліївна – методист НМЦ ПТО у Вінницькій області);

2) Узагальнення досвіду роботи заступника директора з навчальної роботи ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» Корженко С.Г. «Формування сучасного освітнього середовища в закладі професійної (професійно-технічної) освіти». (Марчук Василь Анатолійович – методист НМЦ ПТО у Вінницькій області);

3) Аналіз тематичного планування модулів з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» та про створення сайту для педагогічних працівників ЗП(ПТ)О сільськогосподарського профілю. (Слічний Юрій Олександрович – методист НМЦ ПТО у Вінницькій області);

4) Розгляд та схвалення перспективного педагогічного досвіду  викладача математики ВПУ № 41 м. Тульчина Петрової Т.В. (Ткачук Ганна  Едуардівна – методист НМЦ ПТО у Вінницькій області).

За результатами засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області були ухвалені рішення, внесено пропозиції та рекомендації щодо удосконалення роботи з даних напрямів діяльності.

Охорона праці та безпека життєдіяльності здобувачів освіти під час літніх канікул

Незабаром розпочинаються літні канікули, відпустки. Як завжди, кожен із нас проведе їх по-різному. Подорожі, екскурсії, море, гори, походи, багато друзів – все це чекає на нас влітку. На жаль, вони не проходять без прикрих випадків.

Тому з метою посилення контролю за збереженням життя й здоров’я здобувачів освіти, здійснення заходів з охорони праці, безпеки життєдіяльності, попередження надзвичайних ситуацій у закладах професійної (професійно-технічної) освіти необхідно провести  організаційні заходи щодо підготовки та перебування учасників освітнього процесу на літніх канікулах:

  • провести тижні знань з безпеки життєдіяльності із врахуванням основних тем навчально-методичного посібника «Безпека життєдіяльності» та сезонних небезпек;
  • перед виходом здобувачів освіти на канікули необхідно провести первинні інструктажі з безпеки життєдіяльності під час літніх канікул про дотримання обмежень задля запобігання поширенню COVID-19.

Акцентувати увагу:

  • на дотриманні правил пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки дорожнього руху;
  • на профілактиці шлунково-кишкових захворювань, норм виробничої санітарії;
  •  на правилах поведінки в громадських місцях;
  • про поводження і користування громадським транспортом;   попередженні травмування на об’єктах залізничної інфраструктури;
  •  на правилах поводження на річках і водоймах;
  • на поведінці в умовах підвищення температури повітря,  попередженні випадків перегрівання на сонці;
  • на діях у випадку виникнення надзвичайних ситуацій;
  • надання домедичної допомоги потерпілим у разі нещасних випадків;
  • класним керівникам зареєструвати вище перелічені у відповідних  журналах за встановленою МОН України формою;
  • первинні інструктажі з безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в залежності від рівня епідемічної небезпеки та обмежувальних протиепідемічних заходів проводити дистанційно, а у разі відвідування здобувачів освіти закладів освіти – відповідно до вимог Положення;
  • реєстрацію інструктажу, що проведений дистанційно, здійснювати відповідальною посадовою особою, що інструктує, з обов’язковою відміткою в журналі тих здобувачів освіти, хто отримав інструктаж онлайн;
  • забезпечити контроль за дотриманням режиму в закладах освіти на період літніх канікул;
  • провести роз’яснювальну роботу з батьками та опікунами здобувачів освіти щодо попередження нещасних випадків під час літнього відпочинку.

У разі завершення карантину або з урахуванням послаблення протиепідемічних заходів у регіоні та зняття обмежень щодо відпочинку здобувачів освіти у місцях відпочинку:

  • вжити дієвих заходів щодо збереження життя та здоров’я під час проведення зборів, походів та екскурсій;
  • посилити контроль за організацією туристично-екскурсійних перевезень здобувачів освіти автобусами, залізничним та авіаційним транспортом.

Багато корисної додаткової інформації щодо даного питання можна почерпнути на сторінках блогу «Охорона праці та БЖД» методиста НМЦ ПТО у Вінницькій області Мазура В.А.

Перемога профтехосвітян області на міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2021»

26 – 28 травня 2021 року відбулась важлива подія освітньої галузі України – Дванадцята міжнародна виставка «Сучасні заклади освіти» у Київському Палаці Спорту, організатором якої є компанія «Виставковий Світ» за підтримки та участі Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти».

Традиційно на освітньому форумі беруть участь заклади професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької області. Позитивні напрацювання педагогічної спільноти представляв Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області на виставковому стенді «Профтехосвіта Вінниччини».

В межах виставки відбулось нагородження переможців конкурсу з тематичних номінацій золотими, срібними та бронзовими медалями.

Гран-прі «Лідер професійної (професійно-технічної) освіти» отримав ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти переробної промисловості».

Золоті медалі:

  1. Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області
  2. ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»
  3. ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»
  4. ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»
  5. Вище професійне училище №41 м.Тульчина
  6. Вище професійне училище № 11 м. Вінниці

Срібні медалі:

  1. ДНЗ «Комаргородське вище професійне училище у Вінницькій області»
  2. ДНЗ «Професійний ліцей сфери послуг м. Хмільник»

Бронзові медалі:

  1. ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти № 1 м. Вінниці»
  2. ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти технологій та дизайну»

Вітаємо переможців!

ВШАНОВУЄМО КРАЩІ ТРАДИЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ

     Вітаємо з чудовим святом самобутньої, неповторної, барвистої української культури – з Днем вишиванки. Вона символізує зв’язок поколінь, будить високі патріотичні почуття в серці кожного українця.. Тож нехай це свято зітре кордони й об’єднає українців по всьому світу! Бажаємо укріплення української ідентичності заради процвітання нашої країни.

      День вишиванки –  одне з небагатьох свят не державного та не релігійного характеру. Простий флешмоб студентів перетворився на могутній патріотичний рух серед українців усього світу. Свято   сприяє єдності і культурному відродженню всього багатонаціонального українського народу

       Українські традиції – одні з найкрасивіших у світі. З прадавніх часів вишиванка була для українців не просто одягом. У ній зашифровані сакральні символи, які зберігають історію народу, його ідентичність. Вишиванка, – як стародавній літопис, через який можна доторкнутись до історії та культури кожного куточка  України.

Відомі факти з історії української вишиванки

     Вишивати – це дійсно давня українська традиція. Археологічні дослідження та свідоцтва науковців говорять про те, що вишивка як окремий вид мистецтва на території сучасної України відома з VI століття.

В національному музеї Івана Гончара, де зібрані зразки вишивки із різних куточків нашої держави, підсумували: існує понад 250 швів, які базуються на 20-ти видах техніки вишивання. Найпопулярнішими є мережання, низь, настилування (гладь). Популярна сьогодні вишивка хрестиком прийшла в Україну з Європи лише в другій половині ХХ ст.

      Наші пращури вважали, що прилегла до тіла сорочка – це провідник магічної сили, яка оберігає свого власника від усього поганого. У зв’язку з цим було і багато прикмет і забобонів. Сорочки для жінки пряли тільки з конопель або льону. Вважалося, що ці рослини захищають майбутню матір і її, ще не народжене дитя.

     Для немовляти першу вишиту сорочку вишивали на тканині, яка оброблялася свічками хрещеними при хрещенні малюка. Вважалося, що дитину захищають від бід, негараздів і нечисті, таким чином. Також, в деяких регіонах, на цих сорочках вишивали в непомітному місці червоний хрест.

     Величезне значення надавалося і орнаменту на вишитих сорочках. Не можна було переймати малюнок, наприклад, у подруги або родича, так як це означало що людина як би «забирає» або «повторює» чужу долю.

  • вишивати національний одяг бралися тільки жінки, адже саме вони дарували виробу потужну позитивну енергетику, а вишиванка символізувала добро, вірність та любов. Це ремесло матері передавали своїм донькам, бабусі, онукам;
  • першим, хто поєднав українську вишиванку із буденним одягом став Іван Франко. Саме він стильно скомбінував вишиту сорочку із піджаком. В такому вигляді його можна побачити на 20-гривневій купюрі;
  • у кожному регіоні України техніка вишивання, орнамент, традиційні кольори, якими вишивають сорочку є різними;
  • найбільша кількість людей у вишиванках, яка зібралась в одному місці, була зареєстрована у 2011 році у місті Рівне. У День Незалежності на центральний майдан міста прийшло 6570 людей у вишиванках. Цю цифру зафіксовано у Книзі рекордів України;
  • сьогодні найбільш розповсюджені вишиванки білого кольору. А, наприклад, вишиванки чорного кольору у давнину одягали виключно чоловіки. Сині вишиті сорочки було прийнято одягати жінкам, що вже не планували народжувати, або ж маленьким дівчаткам;
  • орнаменти з вишивки з кожним днем стають все більш популярними. Сьогодні їх втілюють не лише на сорочках, але й на будь-якому сучасному вбранні.

     Вишита сорочка – це не просто красивий одяг, а історія і культура цілого народу. За малюнком і техніці вишивки можна простежити вплив різних стародавніх культур і народів. Вишиванку берегли більше, ніж гроші, адже вона була оберегом і захистом. Це культовий і в деякому роді магічний предмет одягу.

Вітаємо переможців ХІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка серед здобувачів закладів професійної (професійно-технічної) освіти

Диплом ІІ ступеня, – Швець Катерина Олександрівна, учениця І курсу ДПТНЗ “Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище” (викладач Вижга Микола Васильович);

Диплом ІІІ ступеня, – Островська Дарія Михайлівна, учениця ІІІ курсу ДПТНЗ “Вінницьке вище професійне училище сфери послуг” (викладач Ткач Наталя Вікторівна).

Докладніше на сайті МОН України

Підсумки ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Машиніст тепловоза», кваліфікація «Помічник машиніста тепловоза»

5-6 травня 2021 року на базі ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту» в онлайн-форматі проведено ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Машиніст тепловоза», кваліфікація «Помічник машиніста тепловоза».

       У заключному етапі Всеукраїнського конкурсу брали участь здобувачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти з 11 областей України та    м. Києва.

      В режимі постійного відео та аудіозв’язку, в перший день Конкурсу 5 травня учасники демонстрували свої знання з професійно-теоретичної підготовки під час проходження теоретичного туру (у форматі тестування), а також змагалися у виконанні першого завдання практичного туру – «Розбирання, збирання та вимірювання параметрів автозчепу СА-3».

      6 травня учасники Конкурсу виконували розрахунок забезпечення гальмами вантажного поїзда згідно із завданням (заповнення довідки форми ВУ-45 на чистому бланку) – завдання виконувалося  одночасно.

      Останнім практичним завданням Конкурсу було розбирання та збирання крана машиніста системи автогальм локомотива умов. № 394 – завдання виконувалося по черзі, відповідно до коду учасника.

    На всіх етапах Конкурсу були присутні члени організаційного комітету: Паржницький В. В. – начальник відділу науково-методичного забезпечення професійної освіти Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» та методист сектору професійної освіти цієї ж установи Богданович О.І..

У режимі постійного відео та аудіозв’язку журі Конкурсу уважно, об’єктивно, спостерігало за виконанням завдань.

Всі здобувачі освіти, які брали участь у Конкурсі, показали високий рівень як професійно-практичної, так і професійно-теоретичної підготовки, що було неодноразово відзначено  членами журі.

6 травня о 16.30 відбулося онлайн-закриття ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії з професії «Машиніст тепловоза», кваліфікація «Помічник машиніста тепловоза» (підключення здійснювалося, як і всі попередні локації, за посиланням на конференцію, створену у Google meet).

      Учасників фінального етапу Конкурсу привітали та подякували  за високий рівень теоретичної та практичної підготовки: Коваленко С. П., державний експерт Директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України; Груця Н.П., начальник служби кадрової та соціальної політики регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця»; Даценко А.В., начальник відділу вищої, професійної та фахової передвищої освіти управління освіти та науки Департаменту гуманітарної політики Вінницької обласної державної адміністрації; Дорош В.С., директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області; Стецюк А.О., директор ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту», голова Асоціації професійно-технічних навчальних закладів залізничного профілю України.

Секретар журі Конкурсу Данилюк О. В. оголосив результати теоретичного та практичного турів, а також переможців.

Спільним рішення журі та оргкомітету ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Машиніст тепловоза», кваліфікація «Помічник машиніста тепловоза», було визначено переможців та учасників конкурсу.

 шосте місце – диплом ІІІ cтупеня:

Моргулов Данило – здобувач освіти Державного навчального закладу «Львівське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»;

 п’яте місце – диплом ІІІ cтупеня:

Усов В’ячеслав – здобувач освіти Київського вищого професійного училища залізничного транспорту імені В.С. Кудряшова;

 четверте місце – диплом IІІ cтупеня:

Кагальняк Дмитро – здобувач освіти Люботинського професійного ліцею залізничного транспорту;

 третє місце – диплом ІІ ступеня:                                     

Ничипорук Дмитро – здобувач освіти Державного професійно-технічного навчального закладу «Чернівецький професійний ліцей залізничного транспорту;

 друге місце – диплом II ступеня:

Голоднюк Владислав – здобувач освіти Державного навчального закладу «Здолбунівське вище професійне училище залізничного транспорту»;

за перше місце – диплом І ступеня:

Панасюк Віталій – здобувач освіти Державного професійно-технічного навчального закладу «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»;

Диплом учасника:      

Усенко Іван – здобувач освіти Державного навчального закладу «Запорізький професійний ліцей залізничного транспорту»;

Кібець Ілля – здобувач освіти Державного професійно-технічного навчального закладу «Конотопське вище професійне училище»;

Кучер Максим – здобувач освіти Чернігівського професійного ліцею залізничного транспорту;

Лагутін Денис – здобувач освіти Державного навчального закладу «Знам’янський професійний ліцей»;

Мілов Олексій – здобувач освіти Криворізького професійного транспортно-металургійного ліцею;

Бедашенко Владислав – здобувач освіти Слов’янського багатопрофільного регіонального центру професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса.

Щиро дякуємо за співпрацю членам організаційного комітету та журі, відповідальним працівникам Навчально (науково) – методичних центрів (кабінетів) професійно-технічної освіти, всім учасникам Конкурсу та освітнім закладам, які брали участь у Конкурсі!

Висловлюємо подяку організаторам Конкурсу, працівникам ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»: Стецюку А.О. – директору училища, Міськовій М.Г. – заступнику директора з науково-методичної роботи, Римші Д.О. – інженеру з обслуговування електронної техніки.

Про підсумки Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Верстатник широкого профілю»

За рішенням журі ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Верстатник широкого профілю» учень державного навчального закладу «Центр професійно-технічної освіти №1 м. Вінниці» Зух Валентин посів призове VI місце та протягом року буде одержувати Стипендію Президента України.

Вітаємо призера конкурсу з перемогою у фаховому змаганні.

Висловлюємо подяку адміністрації ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти №1 м. Вінниці» за підготовку матеріальної бази та організацію роботи регіональної локації конкурсу, а також майстру виробничого навчання Бондар Надії Іванівні та викладачу Обідник Галині Андріївні за підготовку призера Всеукраїнського конкурсу.

ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Штукатур»

21 – 23 квітня 2021 року відбувся ІІІ етап Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Штукатур». Професійну освіту Вінниччини на конкурсі представляв учень Вищого художнього професійно-технічного училища № 5 м. Вінниці Смик Владислав.

Завдання теоретичного і практичного турів виконувались в онлайн-режимі  у віртуальній кімнаті Google Meet. Конкурсна локація була облаштована на базі навчально-практичного центру ВХПТУ №5. Тестові завдання теоретичного туру передбачали перевірку професійно-теоретичної підготовки конкурсантів з професії «Штукатур» відповідно до рівня 3 кваліфікаційного розряду.

Завдання практичного туру полягало у нанесенні на прогрунтовану гіпсокартонну поверхню декоративної суміші «Polimin» ШФ-1 з подальшим формуванням фактури. Якість виконання завдань учасниками конкурсу оцінювалась кваліфікованим журі відповідно до затверджених критеріїв. За результатами конкурсу Смик Владислав показав високий рівень професійної підготовки. За підсумками теоретичного туру набрав 29 балів з 30 можливих. Практичне завдання теж було виконано якісно з дотриманням усіх технічних та технологічних вимог.

За підсумками роботи журі Смик Владислав посів почесне ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі фахової майстерності з професії «Штукатур» та буде одержувати Стипендію Президента України протягом року. Вітаємо призера, майстрів виробничого навчання, викладачів, наставників. Висловлюємо щиру подяку адміністрації Вищого художнього професійно-технічного училища №5 м. Вінниці за організацію роботи  регіональної локації конкурсу.