Новини

Засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області

Відповідно до плану роботи навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Вінницькій області 22 грудня 2020 року відбулось чергове та заключне засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області у 2020р.

Засідання відбулося у залі засідань НМЦ ПТО у Вінницькій області в очно-дистанційному форматі.

Відкрив засідання голова навчально-методичної ради, кандидат юридичних наук, доцент, директор НМЦ ПТО у Вінницькій області Дорош Василь Степанович. У вступному слові він оголосив тему зібрання: «Узагальнення прогресивного педагогічного досвіду педагогічних працівників та колективів ЗП(ПТ)О області», повідомив питання порядку денного, звернув увагу на організацію методичного супроводу дистанційної та змішаної форми освітнього процесу, визначив напрями діяльності ради.

На даному засіданні було запропоновано до розгляду 8 проєктів рішень. Тобто, одним із запропонованих питань було узагальнення та схвалення перспективного педагогічного досвіду майстра виробничого навчання ДНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти переробної промисловості» Любунь Лілії Володимирівни (узагальнювала методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Мукомел Олеся Вікторівна).

Методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Глущенко Ганна Миколаївна прозвітувала про проведену роботу НМЦ ПТО у Вінницькій області над єдиною науково-методичною проблемою «Впровадження інноваційних технологій в навчальний процес», а заступник директора з методичної роботи НМЦ ПТО у Вінницькій області Арнаута Катерина Анатоліївна подала на розгляд і затвердження нову науково-методичну проблему «Модернізація змісту та форм методичної роботи в умовах цифрової трансформації освіти». У своєму виступі Катерина Анатоліївна наголосила, що сучасні тенденції розвитку освітнього Інтернету свідчать про необхідність удосконалення інформаційної компетентності педагогічних працівників у галузі створення та використання навчально-методичних, інформаційних освітніх продуктів online, що містять систематизований матеріал з відповідної науково-практичної сфери знань, і сприяють розвитку педагогічного потенціалу, підвищенню рівня його професійної майстерності та конкурентоспроможності на сучасному ринку праці. Також зробила акцент, що одним із напрямів цифрового розвитку на державному рівні визнано реформування освітньої галузі, зокрема в частині її цифровізації.

На обговорення та затвердження також було подано дві методичні рекомендації: «Система планування та здійснення контролю за освітнім процесом у ЗП(ПТ)О» (укладач методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Марчук Василь Анатолійович); «Надання методичної допомоги інженерам з охорони праці закладів професійної (професійно-технічної) освіти» (укладач методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Мазур Вячеслав Анатолійович).

Детальний аналіз і розбір інформаційно-аналітичних матеріалів результатів працевлаштування випускників 2019 року Вінницької області у розрізі професій провела методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Мукомел Олеся Вікторівна.

Методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Бабіч Тетяна Федорівна у своєму виступі наголосила, що у час пандемії НМЦ ПТО у Вінницькій області оперативно реагує на усі зміни та своєчасно інформує відповідальних за проведення ЗНО в освітніх закладах щодо основних новацій проведення ЗНО та ДПА у формі ЗНО у 2021р.

Про підсумки проведення обласних та всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед здобувачів освіти ЗП(ПТ)О у 2020 році повідомила методист НМЦ ПТО у Вінницькій області Западнова Світлана Анатоліївна.

Також члени методичної ради заслухали та обговорили інформацію Латуші Наталії Василівни, кандидата педагогічних наук, методиста НМЦ ПТО, новообраного секретаря навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Вінницькій області про результати діяльності навчально-методичної ради НМЦ ПТО у Вінницькій області протягом 2020р.

Усі із запропонованих до розгляду проєктів рішень були взяті за основу одноголосно.

Члени методичної ради жваво обговорювали проєкти рішень та вносили пропозиції й корективи, висловлювали побажання.

Вінниччина та Дніпропетровщина та обмінялись досвідом по впровадженню сучасних освітніх технологій

Навчально-методичними центрами професійно-технічної освіти Вінниччини та Дніпропетровщини, за участі педагогів ЗП(ПТ)О областей, проведено міжобласний вебінар «Впровадження сучасних освітніх технологій в освітній процес при підготовці кваліфікованих робітників сфери обслуговування (обмін досвідом)».
Учасники вебінару мали нагоду ознайомитись з можливостями та ресурсами методичних служб у впровадженні сучасних освітніх технологій, у тому числі проєктної діяльності закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Педагоги областей поділились досвідом організації освітнього процесу, проведення теоретичного та практичного навчання, здійснення контролю та оцінювання знань, вмінь, професійних навичок здобувачів освіти у дистанційному режимі.

Було визначено перспективні напрями спільної роботи навчально-методичних центрів Вінниччини та Дніпропетровщини, зокрема у проєктній діяльності.

Проведення Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності у 2021 році

У 2021 році Всеукраїнські конкурси фахової майстерності проводитимуть за п’ятьма професіями – «Перукар», «Електрогазозварник», «Штукар», «Верстатник широкого профілю» та «Машиніст тепловоза» (кваліфікація «Помічник машиніста тепловоза»). Наказ із відповідним рішенням розміщений на сайті 10 грудня 2020 року.

https://mon.gov.ua/ua/news/mon-viznachilo-profesiyi-za-yakimi-vidbudutsya-vseukrayinski-konkursi-fahovoyi-majsternosti-u-2021-roci

Підсумки обласного конкурсу «Калейдоскоп педагогічних ідей» з номінації «Кращий блог»

Відповідно  до угоди  про  співпрацю з Навчально-науковим  інститутом педагогіки, психології, підготовки фахівців вищої кваліфікації  Вінницького державного   педагогічного університету   ім. Михайла   Коцюбинського від 01.11.2019 р., плану роботи  Творчої педагогічної лабораторії при Навчально-методичному центрі професійно-технічної освіти у Вінницькій  області, наказу  НМЦ  ПТО  у  Вінницькій  області  від  29 листопада  2019 р. № 47  та  з метою  популяризації, узагальнення і  розповсюдження   перспективного  педагогічного  досвіду   було  проведено   обласний  конкурс  «Калейдоскоп  педагогічних  ідей» (далі Конкурс).

Конкурс проводився з номінації «Кращий блог». До оргкомітету було  подано 55 робіт із 19 закладів   професійної (професійно-технічної) освіти. При оцінюванні робіт  членами журі враховувались наступні критерії:

  • інформаційне наповнення;
  • структура і навігація;
  • дизайн;
  • інтерактивність;
  • грамотність;
  • актуальність;
  • інноваційність.

За рішенням оргкомітету і журі Дипломами  Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області нагороджені:

 За зайняте І місце

  • Чичкаленко Олена Євгеніївна (Державний професійно-технічний навчальний заклад «Жмеринське вище професійне училище»).

За  зайняте ІІ місце

  • Гадалін  Сергій Іванович, Гадаліна Тетяна Михайлівна,  (Державний професійно-технічний навчальний заклад «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»);
  • Грабенко Оксана Сергіївна (Вище художнє професійно-технічне училище №5 м. Вінниці).

   За зайняте ІІІ місце

  • Дремлюга Сергій Олександрович (Вище художнє професійно-технічне училище №5 м. Вінниці);
  • Ізевлін Василь Вікторович  (Вище художнє професійно-технічне училище№5 м. Вінниці);
  • Самойленко Галина Петрівна (Вище професійне училище №11 м. Вінниці);
  • Нежигай Оксана Валентинівна (Державний професійно-технічний навчальний заклад «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»);
  • Ткач Наталія Вікторівна (Державний професійно-технічний навчальний заклад «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»);
  • Рибак Наталія Миколаївна (Державний професійно-технічний навчальний заклад «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»);
  • Кушнір Світлана Сергіївна (Вище професійне училище №41 м.Тульчина);
  • Лобанова Ольга Миколаївна (Вище професійне училище №41  м. Тульчина);
  • Безвугляк Олена Василівна (Вище професійне училище №41 м. Тульчина);
  • Захарчук Наталія Володимирівна (Вище професійне училище №41
    м. Тульчина);

Решта учасників Конкурсу отримають Сертифікати НМЦ ПТО.

Адреси блогів – переможців

http://chichkalenkovpu.blogspot.com/p/blog-page_18.html

https://matemvpuzt.blogspot.com/p/blog-page_9.html

https://cotangens.blogspot.com/

http://blogizevlin.blogspot.com/

http://montazhzvarka.blogspot.com/

https://vseosvita.ua/user/id22847

https://psychologkss.blogspot.com/p/4.html   https://bezvuglyak.blogspot.com/p/blog-page.htm l

https://literaturenv.blogspot.com/p/blog-page.html

http://nezhyhayoxana.blogspot.com/

http://blogdivosvit.blogspot.com/?m=0

http://restaurantdream2.blogspot.com/

ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ХУСТКИ

Споконвіку українки носили хустку, яка вважалась оберегом, символізувала любов та свободу, вірність традиціям і патріотизм.

Хустка, як невід’ємний елемент одягу, підкреслює його буденність чи святковість, символізує про родинний, матеріальний статус жінки. Сьогодні яскраві хустки поступово завойовують прихильність не тільки українок, а й модниць всього світу. А от же українське вкотре стає світовим трендом.

Тож започаткування свята Української хустки сприятиме збереженню та відродженню українських традицій. Відроджуємо, поважаємо та пропагуємо наші українські традиції — це генетичні скарби нашого народу. Традиції — це наше минуле і майбутнє! Бережімо їх!


До Всесвітнього Дня Української хустки учні та викладачі закладів професійної (професійно-технічної) освіти  приєднались до флешмобу  #УкраїнськаХустка

День української хустки

Сьогодні українки по всьому світу беруть участь у флешмобі, присвяченому українській хустці. Жіночий клектив НМЦ ПТО у Вінницькій області приєднується до даного флешмобу.

Здавна хустка вважалась українським національним аксесуаром, який зберігає в собі старовинні традиції. Хустка є символом прихильності, любові, вірності, прощання, скорботи, оберегом і важливим ритуальним предметом. Це — невід’ємна частина української культурної спадщини.

Як виник День української хустки? День української хустки почали відзначати лише рік тому з ініціативи групи громадських діячів, акторів та успішних жінок України. Вінницькі активістки розпочали святкування дня, присвяченого українській хустці, 7 грудня 2019 року.

Започатковане свято з метою, аби об’єднати жінок різного фаху, віку та національності для збереження українських традицій. Адже з давніх-давен в українських сім’ях оберегом, символом любові й злагоди слугувала саме хустка.

Нехай барвисті, як сад навесні наші рідні українські хустки залишаються в серці кожної українки.

Збагачуйтесь позитивною енергетикою, одягнувши українську хустку.

#УкраїнськаХустка

Засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області

Відповідно до плану роботи НМЦ ПТО   30  жовтня  2020 року відбулось чергове засідання навчально-методичної ради  Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій  області. Зважаючи на епідемічну ситуацію, засідання відбулося у очно-дистанційному форматі, а саме: у конференцзалі  НМЦ були присутні лише члени методичної ради, які є працівниками Центру, решта –  запрошені та члени ради мали змогу долучитися до конференції у дистанційному режимі. 

Відкрив засідання голова навчально-методичної ради, кандидат юридичних наук, доцент, директор Центру Дорош Василь Степанович. У вступному слові він оголосив питання порядку денного, зосередив увагу  щодо подальшого спрямування діяльності Центру  на  модернізацію  науково-методичного  та інформаційного  забезпечення   закладів професійної (професійно-технічної) освіти, організацію методичного супроводу  дистанційної та змішаної форми  освітнього процесу, окреслив перспективи діяльності ради.

На даному засіданні було  запропоновано до розгляду 5 проєктів рішень. Зокрема,  три  із запропонованих питань стосувались  узагальнення та схвалення перспективного педагогічного досвіду: заступника директора з навчальної роботи ДНЗ «Вище професійне училище №7 м. Вінниці» Бартко Алли Едмундівни за темою  «Методична робота як засіб підвищення професійної компетентності педагогів ЗП(ПТ)О. Організація та керівництво» (узагальнював  методист       НМЦ ПТО Марчук Василь Анатолійович), майстра виробничого навчання ДПТНЗ  «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»  Козак Олени Олександрівни на тему «Система роботи зі здобувачами освіти при підготовці до конкурсів  професійної майстерності» (представляла Мартинюк Олена  Миколаївна, методист НМЦ ПТО) і викладача математики ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» Капітанчук  Валентини Олександрівни на тему «Формування ключових компетентностей учнів на уроках математики шляхом використання елементів інтерактивних технологій навчання» (вивчала Ткачук Ганна Едуардівна, методист НМЦ ПТО).

Також члени методичної ради заслухали та обговорили  інформацію Латуші Наталії Василівни, кандидата педагогічних наук,  методиста НМЦ  ПТО,  щодозатвердження до друку статей  вісімнадцятого  номера  збірника науково-методичних праць «Вісник професійно-технічної освіти Вінниччини».

Про участь закладів професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької області у міжнародних виставках «Сучасні заклади освіти – 2020» та «Інноватика в сучасній освіті» доповіла  Ткачук Ганна Едуардівна, методист НМЦ  ПТО.

На засіданні панувала робоча, творча атмосфера. Члени методичної ради жваво обговорювали проєкти рішень та вносили  пропозиції й корективи, висловлювали побажання. Виступили та    відзначили  якісну підготовку засідання  та досить змістовний розгляд  запланованих питань, охарактеризували їх актуальність у розвитку  професійної (професійно-технічної) освіти  члени методичної ради: заступник директора ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» Корженко С.Г.,  начальник Вінницького обласного відділення  Комітету з фізичного виховання  та спорту  МОНУ  Бочарьов Г.Г., заступник директора Вищого професійно-технічного училища №41 м. Тульчина Зав’ялова Е.П. та директор ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне  училище залізничного транспорту» Стецюк А.О.

Всі із запропонованих до розгляду  проєктів рішень були взяті за основу одноголосно.

Обмін досвідом роботи викладачів української мови та літератури в умовах пандемії

29 жовтня   2020 року   Навчально методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області  проведено онлайн-засідання обласної  секції викладачів української мови  та літератури закладів професійної (професійно-технічної) освіти  на  тему: «Впровадження елементів дистанційного та змішаного навчання під час викладання української мови та літератури у  ЗП(ПТ)О: моделі, технології, перспективи.

Із вступним словом виступив директор НМЦ ПТО у Вінницькій області Дорош Василь Степанович.

У ході проведення секції   обговорювались  питання  організації дистанційного навчання у ЗП(ПТ)О,  особливості  проведення державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання з української мови у 2020-2021 навчальному році та структура сертифікаційних робіт (з української мови, української мови та літератури),  – Бабіч Т.Ф., методист НМЦ ПТО у Вінницькій області.

Досвідом роботи з  використання технологій дистанційного навчання під час організації освітнього процесу в умовах пандемії  поділились

Гудз Роман Богданович, викладач української мови та літератури Зозівського професійного аграрного ліцею Вінницької області:  «Методика вивчення української мови та літератури у ЗП(ПТ)О з використанням технологій дистанційного навчання»;

Лобанова Ольга Миколаївн., викладач української мови та літератури Вищого професійного училища №41 м. Тульчина: «Особливості організації дистанційного навчання в освітньому закладі. З досвіду викладання  української мови та літератури»;

Ластівка  Ірина Володимирівна, викладач української мови та літератури ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»: «Дистанційні та змішані форми навчання на уроках української мови та літератури»;

Бамбура Тетяна Василівна,  викладач української мови та літератури ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти  №1 м. Вінниці»: «Методика впровадження  веб-квестів під час  здійснення освітнього процесу  у період карантину».