Новини

Засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області

Відповідно до плану роботи НМЦ ПТО у Вінницькій області 25 лютого 2020 року відбулось засідання навчально-методичної ради Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти.

Відкрив засідання голова навчально-методичної ради, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області – Дорош Василь Степанович. У своїй доповіді він прозвітував про роботу НМЦ ПТО в 2019 році та визначив основні пріоритети діяльності на 2020 рік, наголосивши на подальшому спрямуванні роботи щодо модернізації науково-методичного та інформаційного забезпечення ЗП(ПТ)О, організацію методичного супроводу впровадження інноваційних проектів у навчально-виробничий процес ЗП(ПТ)О.

На даному засіданні було запропоновано до розгляду 6 проектів рішень, зокрема, три із запропонованих питань стосувались узагальнення та схвалення прогресивного педагогічного досвіду.

До уваги членів ради було представлено педагогічний досвід викладача спеціальних дисциплін ВХПТУ №5 м. Вінниці Пенькового Андрія Миколайовича з проблеми «Інноваційні підходи у впровадженні міжнародної співпраці в процесі підготовки кваліфікованих робітників із професії «Реставратор декоративно-художніх фарбувань. Маляр» та майстра виробничого навчання ВПУ №42 м. Погребище Матвійчука Олександра Григоровича, який разом із методистом даного освітнього закладу Семком Олександром Михайловичем розкрили тему прогресивного педагогічного досвіду «Роль конкурсів професійної майстерності у підвищенні мотивації навальної діяльності здобувачів освіти». Детально вивчала, узагальнювала та представляла зазначені питання Западнова Світлана Анатоліївна,методист НМЦ ПТО, виступивши із доповіддю й ознайомивши присутніх з основними аспектами діяльності педагогів та прогресивним спрямуванням їхньої роботи.

Слічний Юрій Олександрович,методист НМЦ ПТО у Вінницькій області поділився ґрунтовною інформацією щодо узагальнення прогресивного досвіду педагогічного колективу ДО «Заболотненське вище професійне училище №31 ім. Д. К. Заболотного» з проблеми «Організація та втілення елементів дуальної системи навчання з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва».

До уваги членів методичної ради було представлено методичний посібник викладача української мови та літератури ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг» Коршманюк Валентини Василівни «Робочий зошит з української літератури для здобувачів освіти першого курсу ЗП(ПТ)О», яка поділилася своїми педагогічними здобутками й розповіла про переваги застосування даного посібника у роботі. Представляла та рекомендувала посібник для використання у практичній роботі викладачам української мови Бабіч Тетяна Федорівна, методист НМЦ ПТО.

Окремим рішенням було затверджено та оновлено склад ради.

На засіданні навчально-методичної ради панувала творча дружня атмосфера – члени ради та гості засідання жваво обговорювали проблеми, ділилися педагогічними надбаннями, задавали питання та давали пропозиції, наводили аргументи й доводили до відома інформацію, яка цікавила присутніх. У результаті – доходили взаємної згоди, адже  всі із запропонованих проектів рішень були взяті за основу одноголосно.

Засідання обласної методичної секції заступників директорів ЗП(ПТ)О з навчально – виробничої роботи

20 лютого 2020 року на базі ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»  було проведення засідання обласної методичної секції заступників директорів ЗП(ПТ)О  з навчально – виробничої роботи  на тему: «Формування  нового змісту, інноваційних  форм і методів виробничого навчання здобувачів освіти. Використання в освітньому процесі елементів дуальної форми навчання».

Відкрив засідання обласної методичної секції та виступив Дорош В.С.директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області.

З особливостями діяльності вищого міжрегіонального професійного училища залізничного транспорту в умовах сьогодення ознайомив присутніх  директор освітнього закладу Стецюк А.О.

Адміністрація училища здійснює співпрацю з структурними підрозділами АТ “Укрзалізниця” щодо впровадження елементів дуальної форми навчання в освітній процес. Здобувачі освіти беруть активну участь в галузевих конкурсах, які організовує АТ “Укрзалізниця”.

Про співпрацю з підприємствами залізничної галузі та досвід роботи педагогічного колективу училища з питань запровадження в освітній процес елементів дуальної форми навчання виступили заступники директора з НВР та НР Рибіцька А.В. та Коломійчук О.О. 

Досвідом роботи з питань впровадження в освітній процес інноваційних методів виробничого навчання та елементів дуальної форми освіти поділились: в. о. директора ВХПТУ №5 м. Вінниця – Ніколін Д.І., заступник  директора з навчально – виробничої  роботи  ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище» –  Тютюнник М.М. та заступник директора з навчально-виробничої роботи  ДПТНЗ «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти»Ястремський О.М.

Методист НМЦ ПТО у Вінницькій області – Марчук В.А. ознайомив учасників засідання методичної секції  з основними напрямами роботи педагогічних колективів та методичної служби щодо запровадження в освітній процес інноваційних методик та проектів.

Викладачі спеціальних дисциплін: Голумбієвський В. В. та Пржевальський О.Е.  ознайомили присутніх з роботою навчально-практичного центру училища з підготовки кваліфікованих робітників з професій: «Помічник машиніста електровоза. Помічник машиніста тепловоза. Монтер колії». Презентували використання в освітньому процесі VR / AR  технологій (віртуальна та додаткова реальність).

Учасники зібрання відвідали відкритий полігон училища з підготовки кваліфікованих робітників з професій: «Слюсар з ремонту рухомого складу. Машиніст тепловоза» та «Провідник пасажирського вагона».

Пам’ять Героїв Небесної сотні

Заклади професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької області долучились до вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, які змінили хід історії нашої країни, віддали свої життя під час Революції гідності, захищаючи ідеали демократії, відстоюючи права і свободи людей, європейське майбутнє України.

Колегія Департаменту освіти і науки ОДА педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької області

12 лютого 2020 року на базі Вищого професійного училища №41 м. Тульчина відбулась щорічна колегія Департаменту освіти і науки ОДА педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти Вінницької області за участю голови облдержадміністрації Владислава Скальського та заступника голови облдержадміністрації Ігоря Івасюка.

Заступником директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації – начальником управління професійної освіти, інноватики та науки Валерієм Бачинським були підведені підсумки роботи системи професійної освіти у 2019 році та перспективи її розвитку на 2020 рік в сучасних умовах.

Зі звітом про діяльність Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області за 2019 рік та перспективи на 2020 рік виступив директор Дорош Василь Степанович.

Методисти Центру виступили на секціях заступників директорів з навчально-теоретичної роботи та заступників директорів з навчально-виробничої роботи виступили з доповідями:

Бабіч Т.Ф. – «Особливості проведення державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання у закладах професійної (професійно-технічної) освітиу 2019-2020 навчальному році»;

Ткачук Г.Е. – «Особливості ДПА та ЗНО з математики» та «Атестація педагогічних працівників в системі професійної (професійно-технічної) освіти»;

Латуша Н.В. – «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників в системі професійної (професійно-технічної) освіти»;

Мазур В.А. – «Основні вимоги до організації охорони праці та пожежної безпеки у ЗП(ПТ)О».

Учасники ознайомилися з роботою навчально-практичного центру, який був відкритий на базі закладу та оснащений сучасним обладнанням, інструментами, матеріалами й сприяє якісній підготовці кваліфікованих робітників із професій «Слюсар-ремонтник» і «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування».

Проведення ІVетапу Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

8 лютого 2020 року з метою вшанування багатогранного творчого доробку Тараса Григоровича Шевченка, стимулювання молоді до вивчення української мови й літератури, виявлення майбутньої плеяди митців художнього слова на базі закладу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3 ім. М. Коцюбинського Вінницької міської ради» відбувся Всеукраїнський етап Х Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка.

У відеозверненні учасників Конкурсу привітала Міністр освіти і науки України Ганна Новосад.

На урочистій частині зі словами вітання виступили та нагородили дипломами та цінними подарунками переможців обласного етапу організатори Конкурсу:

Павлова Людмила Михайлівна, уповноважений представник наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»;

Панчук Олена Анатоліївна, головний спеціаліст відділу загальної середньої та дошкільної освіти Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації.Вони побажали конкурсантам упевненості у власних силах, реалізації творчих задумів та перемог.

У Конкурсі брали участь переможці обласного етапу серед закладів професійної (професійно-технічної) освіти:

Самаріна Діана Михайлівна, державний навчальний заклад «Вище професійне училище №7 м. Вінниці» (викладач Довгалюк Оксана Юріївна);

Ортинська Ганна Ігорівна, Комаргородське вище професійне училище (викладач Шпикуляк Людмила Василівна);

Островська Дарія Михайлівна, державний професійно-технічний навчальний заклад «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг» (викладач Ткач Наталя Вікторівна).

Підсумки обласних оглядів-конкурсів серед ЗП(ПТ)О на кращу організацію роботи навчальних майстерень (лабораторій)

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Вінницької облдержадміністрації №468 від 10.09.2019 р. впродовж І семестру 2019-2020 навчального року серед закладів професійної  (професійно-технічної) освіти області були проведені  обласні огляди-конкурси на кращу організацію роботи слюсарних навчальних майстерень та  навчальних лабораторій з професії «Кондитер».

Метою  обласних оглядів-конкурсів є удосконалення роботи  навчальних майстерень та лабораторій закладів професійної (професійно-технічної) освіти області щодо забезпечення навчання учнів на рівні державних вимог, проведення позаурочних заходів, підвищення фахового рівня, наукового та навчально-методичного забезпечення педагогічних працівників, виявлення та поширення в ЗП(ПТ)О  прогресивного педагогічного та виробничого досвіду, впровадження в навчальний процес сучасних технологій і методів навчання.

          Огляди-конкурси проводились в два етапи:

І етап – училищний, ІІ етап – обласний.

         Під час І етапу здійснювався аналіз діяльності навчальних майстерень (лабораторій) в навчальних закладах, узагальнені матеріали якого були подані в оргкомітет.

         ІІ (обласний) етап проводився в два тури.

Під час І (заочного) туру оргкомітетом та журі розглядались подані матеріали та були визначені кращі майстерні (лабораторії) відповідно до критеріїв, розроблених членами журі.

Під час ІІ (заключного) туру члени журі ознайомились з роботою майстерень (лабораторій) безпосередньо у закладах професійної освіти, які увійшли до п’ятірок кращих, та подали  результати в оргкомітет. Після розгляду подання журі, оргкомітет прийняв остаточне рішення щодо визначення  переможців та розподілу призових місць.

         В огляді-конкурсі слюсарних навчальних майстерень брали участь 12  закладів професійної (професійно-технічної) освіти, де для підготовки кваліфікованих робітників за робітничими професіями функціонують слюсарні майстерні відповідно до вимог  стандартів професійної (професійно-технічної) освіти.

В огляді-конкурсі на кращу організацію роботи навчальних лабораторій з професії «Кондитер» брали участь 13 закладів професійної (професійно-технічної) освіти, де здійснюється підготовка  кваліфікованих робітників за цим фахом.

На підставі   протоколу    журі   за   результатами   огляду-конкурсу на кращу організацію роботи слюсарних навчальних майстерень визначено переможцями:

І місце  – Вище професійне училище №41 м.Тульчина;

ІІ місце – ДНЗ  «Центр професійно-технічної освіти №1 м. Вінниці»;

              – ДНЗ  «Гущинецьке вище професійне училище»;

ІІІ місце – ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»;

               –  ДПТНЗ  «Жмеринське вище професійне училище».

Кращими за напрямами роботи визнано:

– в номінації «Впровадження в навчальний процес новітніх виробничих технологій та організація професійно-практичної підготовки на рівні сучасних вимог» – ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту»;

– в номінації  «Найкраще комплексне методичне забезпечення професійно-практичної підготовки та впровадження в навчальний процес інноваційних технологій»  –  ДНЗ   «Гущинецьке вище професійне училище»;

–  в номінації «Організація навчально-виробничого процесу на рівні сучасних вимог та робота з обдарованою молоддю» – ДНЗ «Центр професійно-технічної освіти №1 м.Вінниці».

За   результатами   огляду-конкурсу на кращу організацію роботи навчальних лабораторій  з професії «Кондитер»  переможцями стали:

І місце – ДПТНЗ «Вінницьке вище професійне училище сфери послуг»;

ІІ місце – ДПТНЗ «Вінницьке міжрегіональне вище професійне училище»;

              –  Вище професійне училище №42 м.Погребище;

ІІІ місце – ДНЗ  «Вище професійне училище №7 м. Вінниці»;

               – ДПТНЗ «Вінницький центр професійно-технічної освіти                  переробної промисловості».

Переможців  обласного  огляду-конкурсу нагороджено дипломами    Департаменту     освіти     і     науки    облдержадміністрації, решту учасників – грамотами.

Грамотами Департаменту освіти і науки також нагороджено окремих педагогічних працівників за якісну підготовку кваліфікованих працівників, зміцнення навчально-матеріальної бази та за вагомий внесок у підготовку до обласного огляду-конкурсу.

Підготовка до фахового конкурсу майбутніх залізничників

З метою якісної організації підготовки до Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної освіти з професії «Помічник машиніста тепловоза» у 2019-2020 навчальному році 26 грудня 2019 року на базі ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту» було проведено засідання міжрегіональної предметно-методичної комісії з розроблення теоретичних і практичних завдань конкурсу. Учасники комісії розробили проект умов проведення конкурсу, розробили примірний перелік тестових завдань для теоретичного туру, визначили завдання та умови проведення трьох етапів практичного туру конкурсу.

В роботі комісії брали участь і виступили представники 7 залізничних училищ України, директор ДПТНЗ «Козятинське МВПУ ЗТ» Стецюк А.О., заступники директора: з НМР – Міськова М.Г. та НВР – Рибіцька А.В., методист Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області Марчук В.А.

Деякі питання проведення в 2019/2020 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

23.10.2019м. КиївN 1332

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
17 грудня 2019 р. за N 1247/34218

Деякі питання проведення в 2019/2020 навчальному році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню освіту

Відповідно до статті 34 Закону України “Про загальну середню освіту”пунктів 45 розділу Iпунктів 12 розділу II Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року N 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за N 8/32979, наказу Міністерства освіти і науки України від 11 травня 2019 року N 635 “Деякі питання проведення в 2020 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 2019 року за N 578/33549,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

1) Перелік навчальних предметів, із яких у 2019/2020 навчальному році проводиться державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття початкової освіти (у 4 класах закладів загальної середньої освіти);

2) Перелік навчальних предметів, із яких у 2019/2020 навчальному році проводиться державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття базової середньої освіти (у 9 класах закладів загальної середньої освіти);

3) Перелік навчальних предметів, із яких у 2019/2020 навчальному році проводиться державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти (профільної загальної середньої освіти).

2. Установити, що в 2019/2020 навчальному році державна підсумкова атестація осіб, які:

1) завершують здобуття початкової освіти, базової середньої освіти, проводиться в закладі освіти в письмовій формі;

2) завершують здобуття повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти) (далі – повної загальної середньої освіти), проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання відповідно до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10 січня 2017 року N 25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 січня 2017 року за N 118/29986 (крім випадків, зазначених у пунктах 6 – 1113 – 1618 розділу II Порядку проведення державної підсумкової атестації, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року N 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за N 8/32979 (далі – Порядок атестації));

3) завершують здобуття повної загальної середньої освіти та зазначені в пунктах 6 – 1113 – 1618 розділу II Порядку атестації, проводиться в закладі освіти в письмовій формі;

4) завершують здобуття повної загальної середньої освіти та здобувають освіту мовами національних меншин чи корінних народів, з мови національних меншин чи корінних народів (за заявою одного з батьків або інших законних представників та за рішенням педагогічної ради) проводиться в закладі освіти в письмовій формі;

5) бажають скористатися правом повторного складання державної підсумкової атестації з української мови, та/або математики, та/або історії України, що передбачено пунктом 5 наказу Міністерства освіти і науки України від 07 грудня 2018 року N 1369 “Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2019 року за N 8/32979, проводиться у формі зовнішнього незалежного оцінювання відповідно до Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 10 січня 2017 року N 25, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 січня 2017 року за N 118/29986.

3. Директорату дошкільної та шкільної освіти (Осмоловський А. О.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л. С.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

МіністрГ. Новосад

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
23 жовтня 2019 року N 1332

ПЕРЕЛІК
навчальних предметів, із яких у 2019/2020 навчальному році проводиться державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття початкової освіти (у 4 класах закладів загальної середньої освіти)

1. Українська мова (оцінювання результатів з української мови та читання).

2. Математика.

3. Мова національної меншини або мова корінного народу (у класах з навчанням або вивченням мови національної меншини чи корінного народу на підставі заяви одного з батьків або законних представників за рішенням педагогічної ради закладу освіти, затвердженим наказом керівника закладу освіти).

Генеральний директор директорату
дошкільної та шкільної освіти
А. Осмоловський

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
23 жовтня 2019 року N 1332

ПЕРЕЛІК
навчальних предметів, із яких у 2019/2020 навчальному році проводиться державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття базової середньої освіти (у 9 класах закладів загальної середньої освіти)

1. Українська мова.

2. Математика.

3. Один із навчальних предметів зі списку (за рішенням педагогічної ради закладу освіти, затвердженим наказом керівника закладу освіти):

1) біологія, всесвітня історія, географія, зарубіжна література, іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, історія України, основи правознавства, українська література, фізика, хімія – для учнів класів з українською мовою навчання, у яких не вивчається мова національної меншини чи корінного народу;

2) біологія, всесвітня історія, географія, література, іноземна мова (англійська, іспанська, німецька або французька мова відповідно до освітньої програми закладу освіти), інформатика, інтегрований курс “Література”, історія України, мова національної меншини, мова корінного народу, основи правознавства, українська література, фізика, хімія – для учнів класів з навчанням або вивченням мови національної меншини.

Генеральний директор директорату
дошкільної та шкільної освіти
А. Осмоловський

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки України
23 жовтня 2019 року N 1332

ПЕРЕЛІК
навчальних предметів, із яких у 2019/2020 навчальному році проводиться державна підсумкова атестація осіб, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти (профільної середньої освіти)

1. Українська мова.

2. Історія України або математика (за вибором здобувача освіти*).

3. Один із навчальних предметів зі списку: історія України, математика, іноземна мова** (англійська, іспанська, німецька або французька мова), біологія, географія, фізика, хімія (за вибором здобувача освіти***).

4. Мова національної меншини чи корінного народу****.

____________
* Здобувачі освіти, які для проходження державної підсумкової атестації вибрали другим навчальним предметом історію України, можуть вибрати третім навчальним предметом математику і навпаки.

** Відповідно до освітньої програми закладу освіти.

*** Здобувачі освіти, які відповідно до освітньої програми закладу освіти вивчали навчальний предмет “Природничі науки”, можуть вибрати один з таких навчальних предметів: біологія, географія, фізика, хімія.

**** Для здобувачів освіти, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти мовами національних меншин чи корінних народів (на підставі заяви одного з батьків або інших законних представників та за рішенням педагогічної ради).

Генеральний директор директорату
дошкільної та шкільної освіти
А. Осмоловський
Генеральний директор директорату
вищої освіти та освіти дорослих
О. Шаров
Генеральний директор директорату
професійної освіти
І. Шумік